Mijn dochter was 6 toen ze voor het eerst bij Joyce kwam. Veel boos, driftbuien die dagen konden duren en weinig zelfvertrouwen. Door het lieve ontvangst en de leuke activiteiten bij Joyce was mijn dochter al heel snel op haar gemak! Nu zien we echt grote verschillen. Er zijn grote stappen gemaakt. Niet alleen is ze minder vaak boos, maar ze kan er zelfs over praten als de boosheid is gezakt. Ze durft meer en heeft meer zelfvertrouwen. Super fijn dat Joyce haar hiermee heeft geholpen. Dit gaat haar de rest van haar leven helpen!!!

Dat er een dag kwam dat ik bij mezelf er aan toe moest geven dat mijn energie op was om mijn kind te kunnen steunen ben ik via via in contact gekomen met Joyce. Het voelde goed en vertrouwd met Joyce, omdat ze rust uitstraalde en tevens positief mijn kind weer opbeurde om haar te laten ervaren wat ze allemaal kan en alle gedachtes te veranderen in helpende gedachten. Inmiddels ben ik goed uitgerust en heb weer volop energie om verder te gaan in het begeleiden van mijn kind.

Joyce, Hartelijk dank!

Verified

Ik vond het fijn dat T. gelijk al heel open was bij jou. Ik merk dat T. meer vertrouwen heeft en beter voor zichzelf op komt. Op school gaat het een stuk beter met concentreren. Met de tips die jij gegeven had ,pakte T. het goed op . En met het complimentenboekje werken vond ik ook heel goed, want daardoor waren we meer bewust van wat T. dacht en je zag ook dat T. er positief op reageerde . En zo waren we ook meer in gesprek met elkaar.

Bedankt voor het begeleiden van T., als er weer iets is zou ik zeker weer bij jou aankloppen.

Verified

Begin groep 8 kwamen we erachter dat onze zoon van 12 aan het onderpresteren was. De hele basisschool stroomde hij gewoon mee. Hij viel niet echt op in de klas. De leerkrachten zagen wel dat er meer in zat maar er werd niet zoveel mee gedaan. In Groep 6 bleek hij dyslectie te hebben. En dit werd dan ook vaak als excuus gebruikt. Maar toen hij in groep 8 kwam werd aan het begin van het schooljaar aangegeven op welk niveau hij zat en naar welke scholen wij zouden moeten gaan kijken. Toen kregen we te horen dat hij onderaan het niveau van basis zou zitten. Hier waren wij en onze zoon erg van geschrokken. Omdat wij allemaal van Mavo uit gingen. Onze zoon was aan het onderpresteren. Toen is het balletje gaan rollen en zijn wij bij Joyce terecht gekomen. Het klikte meteen met Joyce en aan haar vertelde hij hoe hij te werk ging met toetsen, hoe zenuwachtig hij altijd was. Wat hij niet prettig vond en wat hij graag zou willen. Hij dacht dat hij niet slim was, overal niet goed in was. Hierdoor ging hij juist overal slecht presteren. Ook met voetballen. Terwijl hij goed kan voetballen. Joyce heeft hem ervan bewust gemaakt dat hij er mag zijn en slim is en goed kan voetballen. Hij wordt niet voor niks door hogere elftallen gevraagd. De tips en de spelletjes en opdrachten die hij mee naar huis en school kreeg ging hij samen met de juf en ons aan de slag. We hebben een heel ander kind inmiddels terug gekregen. Een kind met meer zelfvertrouwen. Die zijn eigen keuze kan maken. Die inziet dat hij er mag zijn en ook ergens goed in is. Tips over wat hij kan doen wanneer hij zenuwachtig wordt tijdens de toetsen. Hij heeft zichzelf van onderaan basis opgewerkt tijdens de laatste cito naar Gemengd Theoretisch. Dit was zonder de begeleiding van Joyce niet gelukt. Hier zijn we haar heel dankbaar voor.

Verified

Op 5 jarige leeftijd van onze dochter hebben wij ontdekt dat ze erg veel last heeft van faalangst. Onze dochter kan goed zwemmen, ze vindt het leuk op school en sport heel graag. Helaas kwamen wij er na verloop van tijd achter dat zodra ze “moest” presteren, ze volledig dichtklapte. Bij het afzwemmen durfde ze het water niet meer in, tijdens de CITO-toets liep ze de klas uit en als ze er een sportwedstrijdje plaatsvond, wilde ze niet meer meedoen. In samenspraak met de leerkrachten op school hebben wij besloten naar hulp te zoeken van buitenaf.

Via een bekende en via facebook zijn we Joyce tegen het lijf gelopen. In overleg gaf Joyce aan te verwachten “ons” hiermee te kunnen helpen of in ieder geval aanknopingspunten te geven om tot een oplossing te komen. Zelf waren we redelijk sceptisch, omdat we weten dat Robin kan dichtslaan wanneer zie iemand niet goed kent. Na een intake met ons, was uiteindelijk een 1-op-1 kennismaking met Joyce de volgende stap. Onze dochter kwam zeer enthousiast terug met direct enkele opdrachten voor haar naaste omgeving en zichzelf. Belangrijkste doel was onze dochter zelfvertrouwen te leren ervaren en om haar te leren dat fouten maken mag en bovenal heel erg normaal is. De eerste maanden hebben we 2x per week 50 minuten met Joyce afgesproken en daarna afgebouwd.

Resultaat was werkelijk ongelofelijk: Een kind met veel meer zelfvertrouwen, sluit makkelijker aan bij anderen, durft fouten te maken en ze weert zich makkelijker in situaties waar het voor haar spannend wordt. Daarnaast hebben wij als ouders en haar omgeving enkele goede aanknopingspunten waarop we met haar terug kunnen pakken als het even wat minder gaat. Joyce, bedankt. Je hebt ons, maar bovenal onze kleine weer een stukje verder geholpen. Op naar de cursus concentratietraining!

Verified

Mijn dochter (5 jaar) is een vrolijk, lief, meegaand kind….maar in het verleden liet zij naast haar positieve karaktertrekken ook ‘negatieve’ trekken zien, denk aan woede/boze aanvallen. Door deze aanvallen, zaten we met onze handen in het haar en kwam Praktijk Joyce4kids op ons pad. Na 2 ‘sessies coaching’ had onze dochter de boze aanvallen al enigszins onder controle….Onze dochter ging er met véél plezier naar toe en vond het zelfs jammer dat de sessies stopte. Maar ze heeft haar ‘aanvallen’ vaak goed onder controle. Bij Praktijk Joyce4kids hebben we handvaten gekregen, die we nog steeds toepassen, dit gebeurde op een super leuke en kinderlijk manier! Niet alleen onze dochter maar ook wij voelde ons 100% begrepen en geholpen in een paar sessies. Onze dank is groot!

Verified

Onze zoon van 10 jaar oud, liep al jaren met wat ‘probleempjes’ rond waardoor hij vaak niet zo lekker in zijn vel zat en totaal geen zin in school had. Hij wist niet zo goed hoe hij zijn emoties de baas kon blijven. We zijn zo blij dat we hem naar Joyce hebben laten gaan, waar hij overigens wel met plezier naartoe ging. Zij wist precies hoe ze hem moest benaderen en waar de knelpunten zaten.

Zeer fijn, vooral voor onze zoon zelf, is hij geworden wat hij graag wilde zijn; gewoon zichzelf! Joyce heeft hem op een hele subtiele manier spelenderwijs kunnen wijzen op zijn gedrag en welke gevolgen die voor hem hadden. Samen hebben ze gezocht naar hoe ‘het beter kon’. Daarna zijn ze gaan zoeken naar hoe hij dat dan het beste zou kunnen aanpakken. Wij, als ouders, staan versteld van het resultaat.

Het is zo fijn te zien dat je kind zichzelf kan zijn en daardoor lekker in zijn velletje zit!

Zelf zegt hij hier het volgende over: “Hoi, ik ben … en ik heb samen met Joyce geoefend. Ik heb bij haar geleerd om: Niet irritant tegen mijn broer te zijn, ik was zoooo irritant volgens hem. Niet snel boos te zijn, ik was vaak een bromkop. Meer zin in school te hebben, school was saaaaai, vond ik toen. Vrolijker te zijn, nu ben ik lekker op mijn gemak. Ik moest spelletjes doen, kaartjes schrijven , een poster maken, een boekje invullen, tekeningen maken en ik kreeg gouden muntjes waarop stond waar ik aan moest denken en thuis naar kon kijken als ik het even niet meer wist. Iedere keer kreeg ik er 1, soms kijk ik er nu nog wel eens naar.

Verified